top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMariska Vermaning

Leerjaar 2 - periode 2 | Voor de laatste keer atelier

Dit is de laatste eerste blog die ik ga schrijven voor het vak atelier. Deze periode gaan we nog één keer knallen voordat we op stage gaan. Letterlijk, aangezien de opdracht voor dit vak - het schrijven van een contentadvies - ook een stageopdracht gaat worden. Maar voor nu doen we het nog voor een opdrachtgever.


In de eerste lessen hebben we vooral besproken wat we deze periode gaan doen, maar we hebben ook gekeken naar: Wat is een 'goede' opdrachtgever? Hoe bereid je een eerste gesprek met een opdrachtgever voor? En wat kun je allemaal onderzoeken als je een contentadvies wilt maken?


Ik heb ervoor gekozen om een contentadvies te schrijven voor mijn kapsalon. Dit leek mij een leuke uitdaging aangezien er veel te verbeteren valt aan haar Instagram account. Gelukkig was Maayke ook gelijk enthousiast, ze kwam zelfs al met een waslijst aan vragen aanzetten. Voor nu moet ik een keuze maken wat mijn contentadviesvraag gaat worden en ga ik de organisatie in kaart brengen.


Ik hoop dat de samenwerking goed zal verlopen. Dat vind ik iedere keer weer spannend. Een opdrachtgever kan aan het begin nog zo enthousiast zijn, tijdens het proces kan er van alles gebeuren; ze reageert niet vlot waardoor ik niet verder kan, ze geeft me niet de informatie die ik nodig heb of na het aanleveren hoor je niks meer van ze.

Maar daar denken we nu natuurlijk nog niet over na. Voor nu ga ik gewoon beginnen en zien we waar het schip strandt.


6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page