top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMariska Vermaning

Leerjaar 2 - periode 2 | Stress...

Een proces kan nooit een rechte lijn zijn

Om het maar vanaf de positieve kant te bekijken...


De start van deze periode was niet slecht en in mijn vorige blog vertelde ik hoe goed alles ging. Nu ervaar ik vooral stress, zeker met de kerstvakantie die eraan komt en het feit dat we eind januari op stage moeten.

Ik vergeet namelijk steeds om blogs te schrijven. Dus vandaar deze update. Ik vergeet ook steeds om alles in te vullen in mijn logboek (voor zover ik dingen kan invullen). En daarnaast heb ik ook nog stress vanuit de opdrachtgever.


Het zit namelijk zo:

Alles staat op papier. Letterlijk alles. Het hele onderzoek heb ik met de opdrachtgever gedeeld met daarbij de uitgangspunten en het concept. Over de telefoon vertelde ik haar dat ik ook content moest maken om te bekijken of mijn advies klopt.

Ze legt uit dat ze dit niet prettig vindt in verband met Corona en het feit dat ze maar een kleine kapsalon heeft. Natuurlijk respecteer ik haar beslissing, maar dat betekent wel dat ik snel moet schakelen. Ik kies daarom voor plan B: haar de foto's laten maken aan de hand van een aantal voorbeelden.


De voorbeelden stuur ik naar haar op en daarna ik het stil. Een aantal dagen later stuur ik er zelfs nog een appje achteraan in de hoop dat ik een reactie krijg. Zelf denk ik dat ze té enthousiast aan dit project is begonnen en het nu toch wel overweldigend vindt. Misschien gaat er meer tijd in zitten dan ze dacht of pakt het project anders uit dan ze begrepen had.


In ieder geval zit ik nu met een project dat - voor zover dat kan - 100% af is, een kapsalon waar ik geen foto's mag maken in verband met Corona en een opdrachtgever die geen geluid meer geeft.

Dat zijn alle ingrediënten die ik nodig heb om dit vak niet te halen. Vandaar dat ik deze week met de docenten ga overleggen over wat ik nog kan doen om dit vak wel te halen. Misschien kan ik voorbeeld content maken met stock afbeeldingen en dat ik deze content vervolgens test op mijn eigen kanaal. Niet dat ik het dan post, maar dat ik in mijn stories vraag welke post mensen eerder zouden liken/ erop reageren.



Every cloud has a silver lining

Om het toch nog positief af te sluiten: Op het gebied van coaching gaat het al wel beter. Ik heb meer tijd gestoken in mijn kennisgaten en heb daar informatie over opgezocht. Dus ook dat gedeelte kan ik met zelfvertrouwen inleveren.

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page