top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMariska Vermaning

Leerjaar 2 - Periode 1 | Eindreflectie

De periode is bijna afgelopen. Over één week - op 25 oktober - moeten we alles inleveren. Deze periode was toch wel het meest stressvol van alle periodes tot nu toe. Mede ook doordat dit vak heel laat van start kwam.

In het vorige jaar heb ik gewerkt met de starr reflectie methode. Deze methode ga ik deze keer ook gebruiken en daarnaast wil ik ook alle competenties doorlopen.


Situatie

Bij dit project was de Brandweer Fryslân, de docenten en ons team betrokken. Er is aan de opleiding gevraagd of we een (of meerdere) content opdrachten voor de brandweer wilden uitvoeren (storytelling, wervingsvideo, beeldbank, inhaakkalender en TikTok-advies). Dit om de unieke verhalen van iedere kazerne te vertellen.


Taak

Mijn rol binnen het team was projectleidster en binnen klas 2B was ik regisseur. Als projectleidster was ik vooral verantwoordelijk voor het aan- en bijsturen van mijn team. Daarnaast vatte ik alle online en fysieke lessen samen en zorgde ik ervoor dat die in Teams stonden, maakte ik de agenda en de notulen, leidde ik de vergadering, zorgde ik voor het eindbestand, verdeelde ik alle taken en zorgde ik ervoor dat iedereen zich aan de afspraken hield.


Acties

Allereerst hebben we nogmaals naar ieders persoonlijke profilering gekeken. Aan de hand daarvan hebben we de rollen binnen de groep verdeeld en hebben we aan iedere rol een aantal taken gehangen. Daarna ben ik begonnen met het stellen van deadlines om ervoor te zorgen dat we genoeg tijd hadden om het af te krijgen.

Ik hoefde mijn team amper bij of aan te sturen. Ze hadden allemaal heel goed in de gaten wat er van hen verwacht werd en hoe ze alles moesten aanpakken.


Resultaat

Het resultaat is een wervingsvideo en drie storytellingsvideo's voor op verschillende kanalen. De wervingsvideo kan gebruikt worden om meer vrijwilligers te werven voor de brandweer, zodat deze kan blijven bestaan. In die video zijn verschillende brandweermannen te zien, maar gaan we niet diep in op hun persoonlijke verhaal. In de storytellingsvideo doen we dit wel. In deze video's komen we achter het verhaal van de personen in de wervingsvideo. Waarom zijn ze bij de brandweer gegaan? Wat is het meest bijzondere wat ze ooit gezien hebben? Wat hopen zij dat Brandweer Fryslân gaat bereiken?


Reflectie

Allereerst wil ik zeggen dat ik super tevreden ben met het resultaat en dat ik heel trots ben op mijn team! Iedereen heeft zich meer dan 100% ingezet om toffe video's te maken voor de opdrachtgever.

Natuurlijk is alles anders verlopen dan ik in eerste instantie had bedacht. Zo heb ik een poging gedaan tot het maken van een draaiboek, maar ik kwam erachter dat mijn team die niet nodig had en dat door de snelle veranderingen, dit helemaal niet handig was. Daarnaast hebben we de concepten een aantal keer over de kop moeten gooien.

Wat ik de andere keer anders had gedaan, is me beter voorbereiden op de bezoeken bij de brandweer. Dat stukje had ik 'onderschat' en bleek ik toch wel lastig te vinden.


11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page