top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMariska Vermaning

Jaar 2 - Periode 1 | De draaidagen zitten erop

Na dagen brainstormen, contact leggen met de kazernes en de concepten aanpassen, zitten nu ook de beide draaidagen erop. Op 29 september zijn we naar de kazerne in Sneek geweest en op 6 oktober waren we in Oudega te vinden.


Sneek

Om 10:00 uur stapten we over de drempel bij de kazerne in Sneek waar we na een bakje koffie eerst een rondleiding kregen van Eelke. Hij heeft ons alle ins en outs verteld over Brandweer Fryslân, maar ook over de kazerne in Sneek. Sanne en ik gingen samen over de management van het project, maar door privéomstandigheden was Sanne er in het begin van het project minder bij betrokken. Toch was ik heel blij dat ze er tijdens de draaidag was. Zij heeft het gesprek met Eelke geleidt. Iets wat ik nog nooit had gedaan (projectleidster zijn op locatie). Daarna heb ik het stokje weer overgenomen tijdens het overleg dat we gevoerd hebben aan de hand van Eelke zijn verhaal.

We waren snel over de nieuwe shotlisten uit, waarna we alles hebben opgebouwd. Als projectleidster heb ik natuurlijk meegeholpen met het opbouwen, maar heb ik daarna mijn team hun ding laten doen. En meer hoefde ik ook niet te doen. Als een speer werden de beelden voor de wervingsvideo gemaakt en ook de interviews gingen geweldig.

Hier en daar heb ik wat aanwijzingen gegeven en dingen aangepast, maar voor het grootste gedeelte heb ik de meiden complimenten gegeven over hoe het ging.


Oudega

Om 12:00 uur kwamen wij bij de kazerne in Oudega aan. Een kleine kazerne die nog niet officieel wordt gebruikt. Daarom zijn daar - in tegenstelling tot Sneek - geen mensen, tenzij ze een training hebben. Daarom hadden we contact gezocht met Kornelis, de jongste brandweerman van Friesland. Niet veel later dan wij kwam hij aan en kon de draaidag beginnen.

Tijdens een bakje thee hebben we met hem doorgenomen wat we die dag wilden filmen. Net als in Sneek, verliep deze draaidag ook weer vlekkeloos. We hebben alles in recordtempo opgebouwd en hebben daarna de nodige beelden geschoten. Ook nu weer deed mijn team het super en hoefde ik alleen hier en daar wat bij te sturen, maar dit was eigenlijk nihil.


Persoonlijke profilering

Je zou zeggen dat ik op gebied van mijn persoonlijke profilering niks heb geleerd, maar zelf draai ik dat graag om. Niet alleen heb ik een geweldig team dat weinig sturing nodig heeft, maar ik hoop ook dat mijn eerdere 'begeleiding' ervoor gezorgd heeft dat iedereen zich op haar gemak voelde en dat iedereen begreep wat hun taken waren.

Daarnaast heb ik ook van Sanne geleerd doordat zij het voortouw nam tijdens het introduceren van onze opdracht bij de kazernes.


Dus?

Kortom, het waren twee top draaidagen waarin we al het beeldmateriaal hebben kunnen schieten wat we graag wilden. Iedereen was enthousiast, iedereen wilde voor een zo goed mogelijk eindproduct zorgen en we hebben het ook nog leuk gehad.

Nu gaan we verder met het editen van al het materiaal en de laatste punten voordat we alles kunnen inleveren.












4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page